Zadanie domowe na 26 października - klasa 5b. Tym razem zadanie tylko dla chętnych. Na platformie CodeMonkey - można spróbować dotrzeć do poziomu 30 (dalej ze względu na ograniczenia wersji przejść nie można), lub można także rozwiązać dwa inne kursy. Proszę też by wszyscy napisali mi jakie loginy mają na platformie - bo niestety nie wszystkie rozszyfrowałem i wysłać na email. Dla tych co nie byli na lekcji - mogą napisać do mnie pytanie - pomogę się zalogować i napiszę co można zrobić:)
Zadanie domowe na 19 października - klasa 5b - do godziny 20.00, 19 października napisz instrukcję do swojej gry "Labirynt" - w polu Instrukcje (sterwoanie, cel gry, kiedy się ją wygrywa), którą wykonaliśmy w Scratchu. Grę co prawda będziemy kończyć na lekcji - ale jeżeli ktoś chce, może także w domu uzupełnić to czego nie skończył na lekcji. W razie pytań proszę pisać.
28 września wybraliśmy się z naszą Panią i mamą Szymona na grę terenową do pobliskiego miechowickiego lasu. Na początku jechaliśmy autobusem, następnie spacerkiem wyruszyliśmy w umówione miejsce zbiórki. Tam zapoznaliśmy się z Panią Dominiką. Złota kobieta! Było twórczo, aktywnie i działaliśmy wspólnie. Wykonaliśmy totem (każdy dodał swój element), szukaliśmy zadań, wspinaliśmy się na niewielkie górki… Było również kilka przerw na jedzenie i odpoczynek, bo dużo chodziliśmy. Wycieczka minęła szybko, ale bardzo przyjemnie! Wszyscy byli bardzo zadowoleni i wcale nie chcieli wracać!
Zadanie domowe na 5 października - klasa 5b. W projekcie "Labirynt", w którym już pracowaliśmy na lekcji - dodaj 3 następne duszki
Klikając wybierz duszka - i lupkę. Następnie należy wybrać kostium i dodać go do projektu, aż pojawią się w sumie 4 duszki
Ostatnią czynnością którą należy wykonać to ustawić duszki na planszy i zmiejszyć je tak by pasowały - będą one przeszkadzały naszemu kotu w przechodzeniu labiryntu.
Program udostępnić i link przeslać do mnie:) To już robiliśmy ostatnio - ale przypominam
Klikamy u góry w pomarańczowy napis - Udostępnij
Klikamy - na dole - Kopiuj Link
Kopiujemy górny link - możemy też kliknąć w skopiuj link
i wysyłamy na email - bartek.z.sp4@gmail.com
W związku z dużą ilością bz - które będę musiał na początku października zamienić na ocenę:( nie ma dodatkowego zadania - proszę o uzupełnienie wszystkich bz. Oczywiście tych z kartkówki się nie da - zrobimy to na lekcji.
Zadanie domowe na 21 września 2023r. - klasa 5b. Wyszukaj następujące informacje i wyślij do godziny 20.00 - 21 września na adres email: bartek.z.sp4@gmail.com:
1. Jak nazywa się język programowania (blokowy) stworzony przez Google a zbliżony do Scratcha?
2. jak nazywa się jezyk programowania, którego używa gra Roblox?
3. Jak nazywa się pierwszy programista i kim był?
4. Czy Polacy opracowali jakiś język programowania? Jak się nazywał?
Tym razem nie ma zadania na 6:)
Zadanie domowe na 14 września 2023r. klasa 5b. Znajdź odpowiedzi na pytania i prześlij je na adres email: bartek.z.sp4@gmail.com
1. Kiedy powstał język Scratch?
2. Kto zaprojektował język Scratch?
3. Dlaczego język ten przyjął taką nazwę - od czego pochodzi?
4. Prześlij zrzut ekranu wersji Scratch 1.0 (powstała w 2007r.)
4. ZADANIE NA 6: znajdź informację jak nazywał się wcześniejszy program autora Scratcha?